8 pomysłów na zdrowe posiłki do pracy

Napisane przez: Alicja 21 lutego, 2022 Motywacja

Inspiracją do tego wpisu były dla mnie ostatnie konsultacje z moimi klientami. Rozmawiając z wieloma osobami, najczęściej dochodziliśmy do wniosku, że to właśnie posiłek w pracy jest najbardziej problematyczną kwestią w ciągu dnia. Niezależnie od tego, czy pracujemy z domu, z biura czy hybrydowo, często o tej porze dnia mamy problem z wymyśleniem zdrowej, wartościowej i jednocześnie sycącej opcji na zdrowy posiłek w ciągu dnia, najczęściej kończąc – w najlepszym przypadku – na kanapkach czy jogurcie z owocami lub w najgorszym – codziennych słodkich drożdżówkach, cukierkach czy batonach. Dzisiaj zatem podsuwam Ci 8 pomysłów na zbilansowane, zdrowe posiłki do pracy z konkretnymi przepisami, dzięki którym możesz zrobić pierwszy krok do lepszej regularności w ciągu dnia i zdrowszego odżywiania 🙂

Zdrowe posiłki do pracy – propozycje wytrawne:

Duża część z nas jest przyzwyczajona do określonych smaków o danej porze dnia – i super! Jeśli zatem do tej pory główną opcją na zdrowy posiłek do pracy były dla Ciebie głównie kanapki spróbuj dla odmiany, zróżnicowania i pokonania nudy w swoim codziennym schemacie posiłków wykorzystać jedną z poniższych opcji:

  1. Sałatki – moim zdaniem świetna opcja przede wszystkim dla osób, które chcą zwiększyć ilość spożywanych w ciągu dnia warzyw i wybierać opcje, które jednocześnie są lekkie, ale i spore objętościowe i sycące. Aby zwiększyć ich sytość i podbić wartości odżywcze, spróbuj poza samymi warzywami dodawać do nich elementem białka, taki jak sery, mięso, ryby, strączki czy jajko oraz węglowodanowy, czyli pieczywo, np. w formie grzanek, kaszę, ryże, makaron czy bataty. Nie zapomnij również o zdrowych tłuszczach! Dressing na bazie oliwy czy dodatek chrupiących orzechów czy ziaren fantastycznie podbije wartości odżywcze takiego posiłku, a sałatka będzie dużo bardziej sycąca.
    Moja propozycja: śródziemnomorska sałatka z kaszą gryczaną lub – jeśli korzystasz z urządzenia Thermomix – makaronowa sałatka z ciecierzycą i marchewką. 
  2. Tortilla / wrap – błyskawiczne, oryginalne i bardzo sycące. Do tortilli można dodać naprawdę mnóstwo produktów – od serka kremowego, po wędlinę, sery, rybę, jajka, pasty typu hummus i mnóstwo warzyw. Są wygodne do zabrania oraz odpowiednio zawinięte – również do zjedzenia, nie wymagają nawet użycia sztućców. Super sprawdzą się zarówno na zimno jak i na ciepło.
    Moja propozycja na wkład do tortilli – hummus, sałata rzymska i pomidor lub z Thermomixa: tortilla z warzywami i szynką którą robiliśmy razem na tym live 🙂
  3. Wytrawna tarta – super propozycja również jako pełne danie lunchowo-obiadowe – nadziana warzywami, z dodatkiem pełnoziarnistych mąk jajek, mięsa, sera czy ryby będzie świetną i bardzo sycącą opcją do zjedzenia na ciepło po podgrzaniu, ale również w wielu przypadkach na zimno.
    Moja propozycja: tarta pełnoziarnista z łososiem i szpinakiem  lub z Thermomixa: Quiche z burakami i oscypkiem na razowym spodzie
  4. Zupa – kolejna, fantastyczna opcja dla podbicia ilości warzyw w menu – idealna zwłaszcza na chłodniejsze dni. Polecam również zupy z dodatkiem grzanek, ryżu, sera czy strączków dla zwiększenia sytości takiego posiłku. Zupę krem można także posypać uprażonymi ziarnami, co pozwoli na świetne podbicie wartości odżywczych zdrowego posiłku w pracy 🙂
    Moja propozycja: zupa krem z pora – doskonała zwłaszcza z dodatkiem grzanek, parmezanu i uprażonych ziaren słonecznika lub z Thermomixa: rozgrzewająca zupa z kurczakiem i kaszą bulgur.
  5. Omlet/frittata – jajka na wynos? Czemu nie! Omlety w lunchboxach odgrzewają się naprawdę dobrze, więc taki omlet z dodatkiem warzyw, pełnoziarnistej mąki, płatków czy pieczywa nasyci Cię naprawdę na długo. Omlet świetnie sprawdzi się również w wersji na słodko z dodatkiem świeżych owoców!
    Moja propozycja: omlet z kalafiorem i serem lub z Thermomixa: frittata z resztkami warzyw oraz na słodko: omlet biszkoptowy – świetny np. z dodatkiem jogurtu skyr, migdałów, miodu i malin.

zupa krem z poraomlet z kalafiorem i seremorkiszowy omlet z pieczarkami i serem

 

Zdrowe posiłki do pracy – propozycje na słodko:

Jeśli jednak środek dnia pracy kojarzy Ci się głównie z kawką i czymś na słodko… to super, bo słodkie posiłki również mogą dostarczyć nam fantastycznych wartości odżywczych i stanowić dobrej jakości, zbilansowany posiłek! Zamiast batonika czy drożdżówki spróbuj zatem:

  1. Zdrowe, słodkie wypieki – dla podbicia wartości odżywczych możesz podawać je np. z koktajlem owocowym na bazie mleka lub maślanki lub z jogurtem i owocami. Takie wypieki z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, zmniejszonej ilości cukru lub na bazie naturalnych słodzików takich jak ksylitol czy erytrytol będą świetną opcją na słodki lunch do pracy.
    Moja propozycja: Superczekoladowe ciasto z czerwonej fasoli lub z Thermomixa: Ciasto marchewkowe z mąką pszenną razową 
  2. Owsianki / jaglanki / puddingi – świetne do zabrania do pudełka czy słoiczka, przygotowane wcześniej, a następnie podgrzane lub zjedzone na zimno mogą być naprawdę świetną opcją na sycący, wartościowy a jednocześnie słodki posiłek w ciągu dnia.
    Moja propozycja: czekoladowa owsianka z wiśniami lub z Thermomixa: jaglanka a’la Snickers, którą robiliśmy wspólnie na tym live 🙂
  3. Pancakes / placuszki / naleśniki – propozycja idealna dla wszystkich fanów dań mącznych 🙂 I tutaj po raz kolejny, dodatek mąki pełnoziarnistej i płatków pomoże nam podbić wartości odżywcze, a dodatki takie jak owoce, jogurt czy orzechy znacznie zwiększą sytość i dostarczą sporo białka, błonnika i dobrej jakości tłuszczów, zwiększając przy tym sytość takich placuszków.
    Moja propozycja: pełnoziarniste pancakes z płatkami owsianymi lub z Thermomixa: owsiane placki bananowe. 

czekoladowa owsianka z wiśniamiciasto cytrynowe z białej fasoli

Mam nadzieję, że moje propozycje zdrowych posiłków do pracy pozwolą Ci na urozmaicenie Twojego dotychczasowego menu. Jeśli nie wiesz jak dobrze zbilansować takie dania oraz co będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem umów się na indywidualną konsultację – stworzymy dla Ciebie idealnie dopasowany plan żywieniowy 🙂

Pozdrawiam ciepło,
Ala

 

Zmęczona dietami, które nie przynoszą żadnych rezultatów lub po których kilogramy zawsze wracają jak bumerang? Zapisz się do newslettera i zgarnij darmowy ebook „7 głównych powodów dla których diety redukcyjne u Ciebie nie działają” i poznaj przyczyny oraz proste rozwiązania tego problemu 🙂 

Masz ochotę na więcej? Przeczytaj także
jak czytać etykiety
Jak czytać etykiety produktów spożywczych?

Czytanie etykiet produktów spożywczych jest ważnym nawykiem, który pomaga może znacząco poprawić jakoś spożywanej przez nas żywności. Często nieświadomie sięgamy Czytaj więcej

zasada 80/20
Zasada 80/20 w zdrowej diecie, czyli jak jeść… i nie zwariować

Największym i najczęstszym problemem w utrzymaniu diety redukcyjnej jest przekonanie, że tylko działanie na 100% może przynieść sensowne rezultaty. Problem Czytaj więcej

jak nie przytyć w święta
Święta na diecie – jak nie przytyć… i nie zwariować 🙂

Zbliżająca się Wielkanoc sprawia, że aktualnie najczystszym pytaniem jakie dostaje w gabinecie jest "jak nie przytyć w święta?". Duża część Czytaj więcej

0 0 głosów
Article Rating
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze